Kirjallisuus |
- Olsson, P. 2018. Kaikki vähä erilaisii: yläkoulun sosiaaliset suhteet. Helsinki: Gaudeamus. (myös e-kirjana)
- Harju-Luukkainen, H., Bahdanovich Hanssen, N. & Sundqvist, C. 2022. Special Education in the Early Years: Perspectives on Policy and Practice in the Nordic Countries. 1st ed. Vol. 36. Cham: Springer International Publishing AG. Web. (Luvut 2, 4, 8, 12 ja 18)
- Teittinen, A., Kivistö, M., Tarvainen, M. & Hautala, S. (toim.) 2021. Vammaiset ihmiset kansalaisina. Vastapaino. (myös e-kirjana)
- Erityinen tuki voimavaraksi – Arviointi ammatillisen koulutuksen erityisestä tuesta. Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. Julkaisut 17:2021.
- Niemi, A. M., & Jahnukainen, M. 2018. Tuen tarve, työelämäpainotteisuus ja itsenäisyyden vaatimus ammatillisen koulutuksen kontekstissa. Ammattikasvatuksen aikakauskirja, 20(1), 9–25.
- Bernelius, V., & Huilla, H. (2021). Koulutuksellinen tasa-arvo, alueellinen ja sosiaalinen eriytyminen ja myönteisen erityiskohtelun mahdollisuudet. Helsinki: Valtioneuvoston julkaisuja 2021:7. (Johdanto, 5,13, 14, 15 huom. tentissä ei kysytä tilastoja).
- Huilla, H., Lay, E. & Tzaninis, Y. (2024) Tensions between diverse schools and inclusive educational practices: pedagogues’ perspectives in Iceland, Finland and the Netherlands, Compare: A Journal of Comparative and International Education, 54:1, 1–17.
|